דובר צה"ל: "ממשיכים להעמיק את הפעולה בצפון הרצועה"

קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: "ממשיכים להעמיק את הפעולה בצפון הרצועה"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "כוחותינו ממשיכים להעמיק את הפעולה בצפון הרצועה. במהלך הלילה הלוחמים ניהלו קרבות משמעותיים באזור ג'באליה. מספר הלוחמים שנפלו עלה ל-326, אין שינוי במספר החטופים"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת הבוקר (רביעי): "כוחותינו ממשיכים להעמיק את הפעולה ברצועת עזה באופן משמעותי בצורה קרקעית בצפון הרצועה. במהלך הלילה, לוחמי צה״ל ניהלו קרבות משמעותיים, ביניהם אחד הקרבות ממבנה קומות באזור ג׳באליה – ירו מחבלים לעבר כוחות שלנו בשטח. המבנה הזה, כמו מקומות רבים נוספים, מחבלי חמאס משתמשים בהם כמקלט. במקרה הזה, מדובר במכוון במבנה מגורים אזרחי בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. לוחמינו הכווינו כלי טיס מהאוויר שתקף את האיום והשמיד את המחבלים. כפי שפורסם אתמול, חיסלנו את מפקד גדוד ג׳באליה, איברהים ביארי, הוא מחבל רצחני, שהיה אחראי על מרחב משמעותי שממנו יצאו מחבלים לטבח בשבעה באוקטובר, אבל יותר מכך, הוא מחבל משמעותי שניהל את הלחימה באזור צפון רצועת עזה באופן דומיננטי. אנחנו הרגנו אותו. המוות שלו קורה בתוך שהיה שלו במחנה הפליטים ג׳באליה, כאשר הוא שוהה עם עשרות מחבלים נוספים, באזור שיש בו מפקדה ותת קרקע שממוקם בתוך בניינים, בתוך מחנה פליטים אזרחי. הפגיעה בו גרמה להקרסה של המבנה ותשתית תת קרקעית של מנהרות שנמצאת מתחת למחנה קרסה והפילה מבנים נוספים. כמובן שזה מעיד על שימוש ציני שמחבלים רצחניים עושים במגן אזרחי באוכלוסיה שאנחנו קראנו לה להתפנות לשם הגנתה דרומה. זה השימוש הציני שהם ימשיכו לעשות אותו במהלך הלחימה.

"סינוואר וכל בכירי חמאס מנסים לייצר תמונה של עזה הרוסה ועזתים הרוגים באשמת ישראל ואשמת צה״ל. הם לא יצליחו להסתיר את האשמים האמיתיים – הם עצמם, שהמיטו אסון על עזה. לוחמינו נלחמים באומץ בשדה הקרב, בגבורה, מחסלים מחבלים, מנהלים קרבות פנים אל פנים וחותרים למגע.

"הבוקר עידכנו על לוחמים נוספים שנפלו במהלך הקרבות, צה״ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.

בצפון: "אנחנו דרוכים ומוכנים במוכנות גבוהה מאוד לתת מענה חזק בהגנה וגם בהתקפה. זה גם בפריסה של הכוחות בפיקוד הצפון בפריסה רחבה מאוד בהגנה. וגם באופן שבו התנהלנו ביממה האחרונה כמו כל יתר היממות. כל חולייה שמגיעה למרחב או לחדור לשטחינו או לירות לשטחינו – אנחנו תוקפים אותה והורגים אותה. כל חולייה, ונמשיך לעשות את זה. אנחנו במוכנות מאוד גבוהה של חיל האוויר, שפרוס ודרוך ומוכן, של אמ״ן, שמוכן ומסתכל צפונה לכל תרחיש ולכל איום.

בזירת הים האדום: "במהלך הלילה יירטנו איום שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת הרחק משטח אילת. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל. אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בהגנה, במרחב הזה, הוספנו עוד כלים של חיל הים שיודעים להביא הגנה משמעותית מהמרחב הימי, יודעים גם להביא יכולות התקפיות. חיל האוויר בנוי בשכבות רבות – בשכבות הגנה, בשכבות מטוסים, ואנחנו ערוכים במרחב הזה, כמו שאנחנו מוכנים בכל אזור במדינת ישראל להגנה ויודעים להתקיף במקום ובזמן שנחליט מול כל אינטרס ביטחוני של מדינת ישראל בכל מקום שנידרש אליו.

בעורף: "השמעות של אזרחי ישראל להנחיות פיקוד העורף מצילת חיים. אנחנו חוזרים וממשיכים לבקש מכם להקשיב להנחיות, להסתכל באתר, לראות איפה אנחנו מחזירים את מוסדות החינוך ביחד עם הרשויות המקומיות, מאפשרים את הדבר הזה על מנת לנהל שגרה בצל המלחמה, הנחיות האלה מאפשרות היבטים שונים של שגרה בכל אחת מהרשויות. תסתכלו על האתר, אנחנו לא מתפשרים על הביטחון של התושבים, זה הדבר החשוב ביותר לזכור.

מספר החטופים: "עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 240 חטופים, אנחנו מחויבים למשימה הלאומית בעדיפות עליונה להביא את כולם הביתה. מסרנו הודעה למשפחותיהם של 326 חללי צה״ל. הלוחמים שנפלו תרמו תרומה מכרעת לביטחון ישראל, אנחנו חזקים ובזכותם ננצח.

"שב וקורא, גלו אחריות, מנעו מהפצת שמועות, גם לשמור על ביטחון, גם בשביל לשמור על כוחותינו שפועלים ובשביל לא לעורר לחץ בציבור. אנחנו מחוייבים להביא לכם מידע מהיר, רלוונטי ומאומת. היצמדו למידע האמין שמתפרסם על ידי מערך דובר צה"ל במגוון פלטפורמות, שהרחבנו".



0 תגובות